Pages

Friday, February 10, 2012

Pakej Astrx...


Pakej Astro
Anda mampu menikmati siaran Astro tanpa perlu melanggan dengan Astro dan tanpa perlu membayar yuran bulanan. Ini kerana saya telah sharing siaran Astro itu menggunakan server. Dan ini bukanlah satu kesalahan. Anda hanya perlu menggunakan internet sebagai “link” ke server saya sekaligus anda dapat menerima siaran astro tersebut tanpa perlu yuran bulanan. Dengan system perkongsian ini, anda mampu menerima lebih 120 channel Astro seperti RIA, Discovery, Mustika, Indo Pek, Astro Box Office, Sport, Movie dan macam2 lagi. System perkongsian ini adalah dibenarkan undang2, dan ia tidak seperti menggunakan Parabola yang mana terdapat akta yang mengatakan ia salah disisi undang2.

Peralatan
Anda hanya perlu melanggan Internet (streamyx) minimum speed 512kbps.
Piring Astro (Astro Dish)
Dekoder atau penerima signal satelit.

Pakej
Saya menyediakan pakej kepada sesiapa yang berminat. Antara pakej2 saya ialah:
Pakej A : Langganan 12 bulan RM650 (1 akaun 2 server) Astro, IndoVision dan Truevision
Pakej B : Langganan 06 bulan RM500 (1 akaun 2 server) Astro, IndoVision dan Truevision
Pakej C : Langganan 12 bulan RM600 (1 akaun 2 server) Astro Sahaja..Limited

Renew Server
Setelah genap tarikh langganan 6 bulan atau setahun, anda boleh menghubungi saya semula untuk proses renew.
12 bulan RM300 Astro, IndoVision dan Truevision
06 bulan RM250 Astro, IndoVision dan Truevision
12 bulan RM250 Astro Sahaja. Harga Promosi

Tambahan
Kepada pelanggan yang melanggan dengan saya, anda juga dapat menerima signal dari satelit2 lain seperti dari Thailand dan Indonesia. Anda hanya perlu menambah Astro dish untuk mendapat servis tersebut.

Hubungi 019-5472207

1 comment:

Anak Malau said...

Akta Komunikasi dan Multimedia 1998

Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 merupakan satu Akta berkenaan undang-undang siber dan dibentuk sebagai satu rangkakerja bagi campurtangan kerajaan Malaysia dalam memantau industri komunikasi dan multimedia. Aktiviti-aktiviti dan perkhidmatan-perkhidmatan yang dikawal di bawah Akta ini termasuk penyiaran tradisional, telekomunikasi dan perkhidmatan atas talian, termasuk kemudahan dan rangkaian yang digunakan dalam memberikan perkhidmatan tersebut, serta kandungan yang dibekalkan menerusi kemudahan-kemudahan dan rangkaian tersebut. Bagaimanapun, tiada peruntukan di dalam Akta ini yang membenarkan penapisan Internet. Di bawah Rang Jaminan MSC Malaysia (MSC Malaysia Bill of Guarantees), Kerajaan Malaysia berikrar tidak akan menapis Internet.

Dalam usaha mengekang penyebar khabar angin menggunakan komunikasi elektronik, peruntukan Seksyen 233 menyebut seseorang boleh didenda "tidak melebihi RM 50,000.00 atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi satu tahun atau kedua-duanya dan hendaklah juga boleh didenda selanjutnya RM 1,000.00 bagi setiap hari kesalahan itu diteruskan selepas pensabitan."

Namun semakan ke atas peralatan Dreambox dan Openbox di dapati ia menggunakan talian internet. Kerajaan Malaysia telah berikrar tidak akan menapis kandungan internet di Malaysia.